luni, 11 februarie 2008

Astăzi am donat sânge pentru a 6-a oară

Am început să donez sânge în urmă cu 2 ani şi de atunci mă ţin de obicei. Voi continua să donez o dată la 2-3 luni până văd articole că e prea mult sânge şi nu mai trebuie sau până nu voi putea dona din motive medicale (sper să nu fie cazul).
Două lucruri m-au surprins plăcut:
1. numerele de ordine sunt folosite pentru ceea ce au fost introduse (s-a întamplat de 2 ori să trebuiască sa aştept 30 min până să pot să intru să donez);
2. acum se fac toate analizele (le place să zică aşa deşi nu sunt chiar toate :)) la toţi cei care donează. Înainte se făceau doar daca le solicita donatorul.

5 comentarii:

Anonim spunea...

de mult ma gandesc sa donez sange .. dar poate ca nu e chiar asa rau .. :) cred ca am sa ma duc si eu cat mai curand

alin spunea...

da. eu te incurajez. eu nu am nici o problema de la donare... daca apare ceva o sa scriu aici.
succes!

Ovidiu Bivolaru spunea...

Foarte frumos ca ai donat. Un gest nobil.

Ela Iliesi spunea...

Mi se pare grozava preocuparea ta.

Am auzit ca intr-un stat li se permite oamenilor sa plateasca taxe donand sange si ca asa economisesc cam 40$ luna, pe langa binele pe care il fac bolnavilor care au nevoie de sange.

Eu ma gandeam sa donez tot din motive umanitare, dar mi-e greu sa gasesc un Instiut de incredere. O recomandare?

alin spunea...

În Uniunea Europeana donarea de sânge este (trebuie să fie) neremunerată.
În România această activitate încă este remunerată deşi atunci când donezi primeşti o hârtie pe care scrie că donaţia este benevolă.
În Timişoara remunerarea constă în:
- o zi liberă de la servici (ziua donării) --- pe hârtia pe care mi-o dau scrie conform ceva hotărâre din 2005;
- 7 bonuri de masă de câte 7.56 RON
- reducere la un abonament pe mijloacele de transport în comun (încă 30% faţă de cele 20% pentru că sunt timişorean - deci 50% reducere la un abonament pe 1 lună).
Nu ştiu pentru câtă vreme vor mai fi aceste beneficii.

Donarea se face la Centru de Transfuzii de Sânge, sper că n-am greşit. Din câte ştiu eu este un astfel de centru in fiecare judeţ, în municipiul reşedinţă de judeţ.

Alte locuri în care se poate face donarea nu ştiu. Poate doar dacă există spitale private care au nevoie de sânge.

Încearcă o dată. Tot ceea ce se foloeşte pentru donare e de unică folosinţă.

Pe site-ul sangepentruviata.ro (nu mai merge :() scria că, cu o donare poţi salva până la 4 vieţi. Eu consider donarea un mod simplu de a ajuta comunitatea.